14-07-2022

MET ZIJN DRIEËN

"Hallo Gerrit, met Huub." 
Een gevoel van teleurstelling bekruipt Gerrit, maar het lukt hem om zijn stem onder controle te houden.
"Hoe gaat het met je, jongen? Alles naar wens?" 
"De zaken wel, ja. Privé is het minder. Is Marlies misschien bij jou in de buurt?" Gerrit hoort een verlangende klank in Huubs stem.
Hij draait zich om en ziet Marlies in de deuropening staan. Hij kijkt haar aan, schudt zijn hoofd en legt een vinger op zijn lippen. Ze luistert glimlachend mee.
"Nee, Huub, ze is nu even niet bereikbaar."
"Maar jullie zien elkaar toch dagelijks?" Huub klinkt een beetje geprikkeld, hoewel hij naar de bekende weg vraagt.
"Oh ja, we ondernemen van alles."
"Wat bijvoorbeeld?"
"Ik ga met haar naar de bioscoop, ik begeleid haar naar modeshows, we gaan samen naar Ajax, doen de schouwburg. We vervelen ons geen moment." Gerrit weet dat hij hier gevaarlijk spel speelt, want Huub is snel jaloers, maar hij kan het soms niet laten om hem een beetje te treiteren.

"Hoe staan jij en Marlies eigenlijk tegenover elkaar? Nog steeds alleen maar vriendschap?"
"Ja, daar komt het wel op neer. Maar we mogen elkaar natuurlijk wel heel graag."
"En geen enkele keer intiem?" Huub is altijd de eerste die over seks begint. 
"Je vraagt nou te veel, Huub. Je hoeft niet alles te weten."
Er valt een pauze. Beide mannen beseffen dat ze over hun afspraak moeten praten. 

"Ik begin me in dit grote huis eenzaam te voelen, Gerrit."
"Daar kan ik inkomen, Huub."
 "Een leuke, jonge, charmante vrouw zou me goed doen."
"Wie niet?"
"Zou je eens met Marlies willen praten?"
Gerrit kijkt in haar richting. Ze had geamuseerd naar het gesprek geluisterd, nog steeds gevleid door de interesse die deze twee zo verschillende mannen voor haar koesteren.
"Huub, jongen, ik maak het voor je in orde. Nog een prettige dag verder."
"Dank je. We spreken elkaar nog wel."

Marlies gaat naast Gerrit op de bank zitten en slaat een arm om hem heen. Minutenlang zwijgen ze. Dan zegt ze zachtjes: "Ik ben toch alweer een halfjaar bij je geweest. En we hebben het toch gezellig gehad? Ik ben wel benieuwd hoe die nieuwe sportauto van Huub rijdt. Is het de nieuwste Porsche?"
"Ja, dat geloof ik wel. En hij heeft een nieuw zwembad aangelegd."
"Hij heeft het geld, hè. En mooi dik, grijs haar. Maar jij bent zo lekker jong en mannelijk. Kom, ik ga mijn koffers maar eens pakken." Neuriënd loopt ze de trap op.

Ze nemen afscheid als geliefden die weten dat de scheiding slechts tijdelijk is. Hooguit zes maanden, dan is Gerrit aan de beurt om te bellen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten